حرفه‌ای شو

حرفه‌ای شو
1401/07/17 436 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

مطمئنا همگی ما افراد موفق و حرفه ای در زندگی مان میشناسیم. افرادی که در کار خود خبره و موفق اند و هر کدوم ویژگی خاص خودشان را دارند ولی برخی از ویژگی ها نیز بین اکثر آنها مشترک است. افراد حرفه ای دنیای سرمایه گذاری نیز از این قائده مستثنی نیستند.در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با چند ویژگی که در اغلب سرمایه گذاران حرفه ای وجود دارد آشنا کنیم .

 

صبر

برای موفقیت در سرمایه گذاری باید صبور باشید. به طور کلی بسیاری از بازارها به آرامی صعود می کنند و شما برای رشد دارایی های خود بایستی نگاه طولانی مدت به مفهوم سرمایه گذاری داشته باشید. پس باید منتظر بمانید تا بازدهی مناسب سرمایه گذاری خود را ببینید.

 

برنامه ریزی

سرمایه گذاران حرفه ای قبل از اینکه سرمایه گذاری کنند، برنامه خود را مشخص می کنند. آن ها اهداف نهایی خودشان را مشخص میکنند و راه آن را از قبل برنامه ریزی میکنند. آن ها از مزایا و معایب انواع مختلف سرمایه گذاری ها اطلاع دارند و می دانند که چگونه از بین آن ها یکی را انتخاب کنند و تا حدی برنامه های جایگزین نیز دارند.

انضباط

سرمایه گذاران حرفه ای می دانند که برنامه آن ها بهتر از ایده های آن ها تکان دهنده است. این سرمایه گذاران هر زمان که به پول خود فکر می کنند، اهداف بلند مدت خود را در معرض دید قرار می دهند و کاری نمی کنند که آن ها را از دستیابی به این اهداف باز دارد.

سازگاری

یک سرمایه گذار حرفه ای باید بتواند خود را با تغییر شرایط بازار ،روند  همراه سازد. آن ها باید بتوانند این موارد را با توجه به برنامه های معامله گری خود ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند که چه زمانی، چگونه و تا چه اندازه باید موارد جدید را در استراتژی کلی سرمایه گذاری خود قرار دهند.

 

علاقه مند و مشتاق به یادگیری

یادگیری، نحوه تسلط بر بازار مهارتی است که سرمایه گذاران برتر، سال ها زمان و انرژی خود را برای آن صرف کرده اند و این امتیاز را با  دست روی دستگذاشتن و چک کردن دائمی شبکه های اجتماعی در طول روز بدست نیاورده اند. در عوض آنها وقت خود را صرف خواندن کتاب، مجله های تجاری و سایر اخبار میکنند تا از اخرین روند ها بازار مطلع شوند.

 

فروتنی

دیگر ویژگی و خصوصیت اخلاقی سرمایه گذاران موفق این است که بسیار فروتن هستند و همیشه توانایی و آمادگی لازم را برای تشخیص و پذیرش اشتباهات خود دارند و از این اشتباهات درس می گیرند. شما نمی توانید در حوزه سرمایه گذاری کسی را پیدا کنید، که اشتباه نکرده باشد، اما سرمایه گذاران موفق کسانی هستند که از این اشتباهات درس می گیرند.

اعتماد به نفس

به احتمال زیاد تا به حال این جملات انگیزشی که به خودتان باور داشته باشید را بار ها شنیده باشید. پس گام اول داشتن نگرش ذهنی قدرتمند است. گاهی اوقات، قبل از عینیت بخشیدن به اهداف خود در زندگی واقعی، باید تصویر آن را در ذهنتان روشن کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که تصویرسازی اهداف، سطح دستیابی به آن را افزایش می‌دهد و سرمایه گذاران موفق نیز از این قدرت درونی ذهن استفاده می‌کنند. همچنین زمانی که صحبت از ریسک کردن روی پول است نباید به خودتان شک داشته باشد.

سواد مالی

اگر میخواهید یک سرمایه گذار حرفه ای وموفق باشید باید آموزش های لازم را ببینید.شما باید اطلاعاتی از دانش مالی داشته باشید و در کنار افراد آ»وزش دیده شروع به معامله کنید.
 گذشته از سهام، موارد دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری وجود دارند مثل اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری . اما اکثر سرمایه‌گذاران تازه‌کار، درباره‌ی دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری هیچ اطلاعاتی ندارند

کنترل هیجان

تیپ شخصیت هیجانی تا جایی که امکان داشته باشد وارد عرصه‌ی سرمایه گذاری و تجارت نمی‌شود. اما اگر تصمیم به این کار بگیرد،‌ هیچ مطالعه و تحقیقی در رابطه با مناسب یا نامناسب بودن حیطه‌ی فعالیت با توجه به شخصیت و سلیقه‌ی خود و یا کسب اطلاعات در رابطه با سود و ضرر بازار انجام نمی‌دهد و همیشه بی‌گدار به آب می‌زند. این دسته مناسب‌ترین گروه برای کلاه‌برداران هستند و بیشتر از همه طعمه‌ی افراد سودجو می‌شوند.

 

منطقی و واقع گرایانه

اگر برای سرمایه گذاری در بورس اهداف غیر واقع بینانه تعیین کرده اید یا انتظارات غیر واقعی از سرمایه گذاری خود دارید، با این کار فقط باعث می شوید بیشتر ناامید و دلسرد شوید و خیلی زود تسلیم شوید. اگر اعتقادات غیر منطقی در مورد بازار سهام دارید، نمی توانید درک کنید که بازار های سرمایه گذاری چگونه کار می کنند و در مقابل هر تغییر چه واکنشی باید از خود نشان دهید. یکی از ویژگی های اخلاقی سرمایه گذاران موفق در جهان این است که منطقی و واقع گرایانه تصمیم میگیرند و بر همین اساس بهترین عملکرد را نیز دارند. 

 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت