مدیریت سرمایه در بورس

مدیریت سرمایه در بورس
1401/06/20 431 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

مدیریت سرمایه برای تمامی افرادی که در بازارهای مالی و سرمایه‌ای فعالیت می‌کنند و دنبال کسب بیشترین بازدهی هستند نیاز هست. حالا چیزی که شما را از یک سرمایه‌گذار مبتدی به یک سرمایه گذار حرفه ای تبدیل می‌کند استراتژی است. این استراتژی بنا به سرمایه شما، سن شما و مدت سرمایه گذاری شما کاملا متفاوت است.
در بازار مالی خواه و ناخواه شما دچار زیان می‌شوید ولی با مدیرت سرمایه صحیح این زیان را می‌توانید به حداقل برسانید.

 

روش های مدیریت سرمایه

برای مدیریت سرمایه روش ها و راه های بسیاری وجود دارد که به خود شخص بستگی دارد البته هیچ کدام این راه‌ها و روش‌ها 100 درصد تضمین کننده سود نمی‌باشد.

 

1. صندوق ها

کم ریسک ترین و محتاطانه ترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت است و امن‌ترین راه حفظ اصل سرمایه شماست و اگر می‌خواهید ریسک بیشتری کنید و بازدهی بیشتری داشته باشید صندوق‌های سهامی نیر گزینه جذابی برای شما می‌تواند باشد.

 

2. شناسایی بازار 

شناخت بازاری که در آن فعالیت دارید از مهمترین عوامل است. آشنایی با قوانین و پیچیدگی‌های بازار و اصطلاحات بازار و هر شاخه‌ای از آن ویژگی‌های منحصر به خود را دارد جز ضروری ترین موارد است.

 

3. روش معاملات 

به علت بالا بودن حجم مطالب بازارهای مالی کسی قادر نیست تا تمامی آن‌ها را یاد بگیرید برای همین بهتر است تا چند روش را که باشخصیت معامله‌گر شما سازگار است را انتخاب کرده و آن‌ها را یاد بگیرید.

 

4. سود و زیان

همیشه برای خودتان حد سود و زیان تعیین کنید شما میتوانید شرایط بازار را برسی نمایید و درهمان بازه سود و زیان خود اقدام به فروش دارایی خود نمایید تا از ضرر‌های  بالا جلوگیری کنید.

 

5. غرور در سرمایه گذاری

غرور در سرمایه گذاری را می‌توان به عنوان دشمن شماره یک سرمایه گذاران دانست. غرور یک نیروی روان‌شناختی قدرتمند است که اثرات بدی بر طرز تفکر سرمایه‌گذاران دارد؛ اما بسیاری از آن ها ممکن است اصلا متوجه این احساس نشوند. وقتی معامله‌گر یا سرمایه‌گذار چند معامله متوالی را با سود پشت سر بگذارد، دچار این احساس مخرب می‌شود و اعتماد به نفس بیش از حدی پیدا می‌کند که این اعتماد به نفس ممکن است در آینده، آن‌ها را از پذیرفتن ضرر و زیان باز دارد.


6. سبد های متنوع سهامی 

در هنگام معامله کردن توجه داشته باشید تمام سرمایه خود را در یک گروه بانکی یا یک تک سهم قرار ندهید و همیشه در سبد سرمایه خودتان تنوع داشته باشید.

 

 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت