تحلیل بنیادی شسپا

تحلیل بنیادی شسپا
1401/12/08 893 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

معرفی شرکت

شرکت نفت سپاهان که در ابتدا به عنوان یکی از واحدهای پالایشگاه اصفهان آغاز به فعالیت نمود، در مهر 1378 به صورت یک شرکت سهامی خاص تحت عنوان شرکت تصفیه روغن اصفهان تأسیس شد. در ابتدا این شرکت با نام کارخانه روغن سازی پالایشگاه اصفهان به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت واگذار گردید. از ابتدای سال 1381 فعالیت شرکت اغاز شد و صاحبان سهام نام این شرکت را به شرکت نفت سپاهان تغییر دادند.

 

 

موضوع فعالیت

شرکت نفت سپاهان بزرگترین تولید کننده روغن پایه خاورمیانه است و ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن محصولات پایه از جمله روغن پایه ، اسلک واکس، پارافین و اکستراکت و 150 هزار تن محصول نهایی شامل طیف گسترده ای از فرآوره های روانکار را دارد. فرآورده های روانکار شامل انواع روغن موتورهای بنزینی ، دیزلی، روغن دنده خودرو، روانکارهای صنعتی و همچنین و گریس و ضدیخ می باشد.

 

مفروضات تحلیل

پیش‌بینی

سناریو اول: نرخ خرید لوبکات بر اساس دلار 28500 تومانی، افزایش نرخ محصولات با نرخ گذاری دستوری صفر و تنها نرخ فروش روغن پایه بر اساس دلار 38000 تومانی باشد.

سناریو دوم: نرخ خرید لوبکات بر اساس دلار 38000 تومانی و افزایش 20% نرخ محصولا با نرخ گذاری دستوری در نظر گرفته شده است. نرخ فروش روغن پایه نیز بر اساس دلار 38000 تومانی باشد.

  • با توجه به مصوبه مجلس عوارض صادراتی و مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام برای سال 1402 صفر در نظر گرفته شد.
  • با توجه به گپ بین دلار آزاد و نیما، نرخ‌های دلاری ( نیمایی ) صادرات در دو ماه اخیر با رشد همراه شده است. از این رو نرخ دلاری صادرات سال آتی بر اساس نرخ‌های پاییز در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت