تحلیل تکنیکال نوری

تحلیل تکنیکال نوری
1402/06/22 378 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

در این مقاله، به بررسی نمودار قیمت نوری در دو تایم فریم هفتگی و روزانه، و سناریوهای پیش رو محتمل برای این سهم پرداخته شده است.

مقاله پیشنهادی: تحلیل بنیادی نوری 


تایم فریم هفتگی

نمودار پس زمینه روند حرکت هفتگی قیمت را تقریبا از زمان عرضه اولیه نمایش میدهد . همانطور که مشخص است ، سهم توانسته است در دوسال و نیم اخیر کانال صعودی خود را حفظ نماید و در حال حاضر 180 درصد بالاتر از سقف 99 در حال معامله است . 

در اردیبهشت امسال قیمت به سقف کانال صعودی بلند مدت واکنش نشان داده و ریزش حدود 30 درصدی را تا حمایت بسیار مهم 10500 تومانی  تجربه نموده است . 

 

تایم فریم روزانه

قیمت پس از رسیدن به حمایت فوق ، تشکیل سر و شانه کف (sHs) داده ، مقاومت 1300 تومانی را شکسته و در سقف اردیبهشت امسال با تکمیل تارگت دوم الگوی سر و شانه تشکیل شده در محدوده 15100 تومان متوقف شده است . 

noori technical chart by saham barez

 

سناریو های پیش رو

  • نوسان قیمت تا مقاومت 15100 تومان آسان بنظر میرسد ولی برای عبور از این مقاومت با اشباع خرید صورت گرفته در تایم فریم روزانه کار مشکلی در پیش خواهد داشت . 
  • درصورت نزول قیمت ، حمایت داینامیک (خط s1) میتواند باعث افزایش تقاضا گردد . این حمایت بسته به سرعت حرکت قیمت متفاوت بوده و در طول زمان بالاتر خواهد بود اما برای چند روز آتی محدوده 1370 تومان می باشد . لازم به ذکر است حمایت مذکور حمایت قدرتمندی نخواهد بود.
  • اما قویترین حمایت قیمت ،محدوده 13000 تومان بوده که احتمالا با روند صعودی مشخص شده در نمودار روزانه همراهی و تشکیل نقطه خرید خوبی را خواهد داد . 

بنابراین میتوان گفت برای کوتاه مدت نوسان در محدوده 15100 - 13000 (بعلاوه منهای 7 درصد از  قیمت فعلی ) با حمایت میانی ذکر شده محتملترین سناریو خواهد بود .  

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت